fredag 15. juli 2011

Innvielse av bakesten

En gang etter turen til Lyngør (husker ikke helt når...), bestemte vi oss for å prøve å lage pizza på bakestenen vi kjøpte til den nye grillen :) Det fungerte faktisk kjempebra! Vi la stenen på grillen, skrudde varmen på fullt og lukket lokket på grillen. Så lå stenen der og varmet seg opp i ca 10 minutter. Etter det var det bare å hive deigen på en bakeplate som fulgte med for å gjøre det enkelt å ta pizzaen av grillen. Jeg la på fyllet umiddelbart etter at jeg hadde lagt på deigen. Pizzaen stekte i rundt ti minutter, men dette vil variere ettersom hvor sterk varme man har. Etter å nå ha prøvd dette 3 ganger, fant jeg ut at det blir best resultat når temperaturmåleren på grillen viser nærmere 300 grader. Da blir bunnen akkurat passe sprø og får en fin, lysebrun farge under!





Resultatet ble veldig bra, om jeg får si det selv! Middagen ble jo ganske sen - noe den har tendens til å bli når jeg prøver ut nye ting på kjøkkenet, men da har man jo en anledning til å tenne lys ute :) I glassene har det vært økologisk bringebærsyltetøy, mango chutney og peanøttsmør. Enkel og pen pynt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...