mandag 21. mars 2011

Fra slit til glede

Når man kjøper bolig har man gjerne en idé om hvordan man ser for seg at det vil bli å bo der. Man ser for seg hva man vil endre på og hva man kan leve med. Man planlegger i forhold til lommeboka og prioriterer hva som tas med en gang og hva som må utsettes. Fra vi flyttet inn i overgangen mellom august og september i fjor, har vi gått fra å bare ha vann på badet og å lage all mat på en hybelkomfyr der bare én plate funket om gangen, til å ha et fungerende kjøkken som faktisk ser fantastisk fint ut også! Jeg synes nå i hvert fall at det er så fint som det kunne ha blitt, men det er jo enda ikke ferdig, så det kan jo bare bli bedre :)

Men; til poenget med innlegget - jeg vil egentlig bare oppsummere livet vårt her med noen bilder av den kjedelige og slitsomme delen av oppussingen, og noen bilder som minner meg på at det er verdt det :)

Jeg skrapte teppelim og lakk i mange timer før vi fant ut at det var best å bare kjøpe en varmluftspistol...

Mer frustrasjon over lakkskraping med hårføner og sparkelspade...


Den forferdelige stanken som kom da gammel isolasjon med spor fra gammel lekkasje ble revet ned ser jeg på som en mindre hyggelig del av oppussingen... (Ganske greit at herr R tok seg av dét!)
De uendelig mange timene jeg brukte på å skrape av gammel tapet før vi fant ut at vi skulle rive alle de gamle veggplatene og sette opp nye... (Selv om det i begynnelsen var litt gøy å se hva folk før oss hadde hatt på veggene :))
Savner heller ikke å sove med søppelsekker foran vinduene...
... eller å lage mat på en hybelkomfyr og å ha veldig begrenset plass til matlaging generelt...
... eller å ha alt av kjøkkenutstyr i én hylle.

Savner heller ikke å male taket med alt det fører med seg av nakkevondt og ryggvondt... Men nå ser jo taket uendelig mye bedre ut, så det var faktisk verdt det :)
Jeg elsker at gulvet på kjøkkenet før sliping og lakking så sånn ut, men...
...at det etter lakking så sånn ut :)
Det er også veldig greit at kattene finner seg til rette uansett! Her ligger Zorro oppå en sofa som står på ryggen oppå et bord.
Og jeg gleder meg hver dag over at vi nå bor et sted der fuglene også trives :)
Og sist, men ikke minst; jeg ELSKER at vi ikke bor i denne trange, kjedelige leiligheten lenger :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...