onsdag 29. januar 2014

Skippertak


Da tar jeg meg tid til en liten oppdatering igjen. Forrige innlegg kom i august 2012, så det er vel på tide å vise noen endringer igjen. Godt jeg tar skippertakene her og ikke i studiene ;)

Her kommer et tilbakeblikk fra jula i første omgang, og så skal jeg prøve å få lagt ut litt mer generelt om fremgangen på oppussingsbiten senere. Kan i hvert fall røpe at vi har to fullt fungerende etasjer nå! Selv om det er litt småplukk igjen her og der ;) Det vil det kanskje alltid være?


Årets juletre! Bildet yter ingen rettferdighet overfor treet, dessverre. Det var stort, grønt og fyldig. Her har greinene begynt å henge og vi kasta det ut ikke så lenge etter dette. Det tok seg også mye bedre ut når det var mørkt ute og lysene var på. Jeg tok rett og slett ikke så mange bilder denne jula, så dette var det beste jeg fant. Dette skyldtes delvis fordi vi feiret julaften på sørlandet hos mine foreldre, sånn at det ikke ble så mye julefeiring her hjemme. Men tre må man ha!

De følgende bildene tok jeg langt uti januar, etter at alle andre hadde ryddet bort pynten sin. Men etter at vi fikk ut det dryssende juletreet, så jeg egentlig ingen hast i å få ut resten av jula. Derfor beholdt jeg pynten i denne delen av stua noen dager til. Jul er jo koselig :)







Snøen lot vente på seg, men kom endelig da vi var omtrent halvveis i januar. Den ligger fremdeles i store fonner og jeg liker det! Det snør nesten hver dag, men snøen er lett sånn at vi nesten slipper unna med bare kosting. Den ligner nesten på sånn falsk Hollywood-snø. Bare mye finere, så klart ;)

Bildene under er fra jula 2012, som jeg aldri fikk laget noe innlegg etter. Det hadde mye å gjøre med at vi i månedskiftet mellom oktober og november tok til oss en hjemløs katt. Dette har tatt mye tid, særlig i begynnelsen. Er ikke bare bare å få to katter til å akseptere at det kommer inn en ny halvgammel katt uten videre! De tre neste bildene er fra svigers på Nykirke. Vi skulle egentlig til sørlandet den jula, men siden vi ikke kunne dra så langt når vi var avhengige av å stenge den nye katten inn på badet, tok vi det nærmeste alternativet. Jul ble det uansett :)




De siste bildene er fra vårt hjem. Det ble pyntet litt der også, på tross av den uvante situasjonen. Jeg ser nå at vi kanskje må finne et sånt smalt tre igjen til neste år. Det var nok litt stort for kroken det vi hadde i fjor, selv om det var veldig fint.





Jeg la forresten merke til, nå mens jeg så gjennom disse bildene, at det så ut som om jula 2012 var mye varmere enn 2013. Litt morsomt, men det er nok bare belysningen som skaper illusjonen.


På gjensyn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...