mandag 6. juni 2011

Hagetid

To innlegg på samme dag! Ny rekord! Begynner kanskje å få litt for mye fritid..?

Bestemte meg for å renske litt opp i uteplassen vi har på utsiden av ytterdøren. Der har det ikke vært gjort noe på veldig mange år, så det var vel på tide kan man si.

Slik så det altså ut. Ganske så gjengrodd! Her har jeg såvidt begynt helt til høyre. Glemte visst helt å ta før-bilde. Også jeg som er så glad i før og etter-bilder!








Ble en god haug bare etter å ha tatt gresset!
Haugen ble enda større etter å ha tatt mesteparten av buskaset i "blomsterbeddet"
Fant noen skatter som var gjemt inni alt buskaset. Dette armeringsjernet kan kanskje ikke kalles en skatt, men det er sikkert mulig å bruke det til noe! Som bøyle når man spiller krokket for eksempel :) Zorro tok turen gjennom den da den stod som på bildet, så kanskje den kan bli en katteport? Haha! Neida, er ikke helt gal heller!

Fant hagespade også! Det hadde jeg ikke, så det passet jo fint :)

Den fineste skatten var en gammel bokstav som mest sannsynlig har hengt hos naboen (som bor i B). Denne får kanskje en plass inne etter hvert. Koselig med noen gjenstander som har litt historie! Den blir et fint minne fra den gangen vi bodde i rekkehus i Oslo :)





Fikk ikke tatt noe ordentlig etter-bilde heller egentlig... Ble plutselig så sent på kvelden og da var jeg egentlig litt lei... Var kaldt og jeg hadde nesten ikke fått spist siden jeg var så opptatt ;) Dette er vel det nærmeste jeg kommer et etter-bilde. Har ryddet litt mer etter dette ble tatt. Det er ikke så lett å se på bildene, men hellene her ligger på veldig forskjellige nivå! De må nok planeres, men jeg har egentlig lyst til å kvitte meg med de som ligger der og heller legge brostein. Det hadde blitt fint :) Planen er også å flytte steinkanten litt lenger inn mot hekken slik at vi får større uteplass. Vi får se hva det blir til når den tid kommer!










Enda senere på kvelden hadde Herr R fått opp lister rundt vinduet i det som etter hvert skal bli spisestue! Plutselig ble det litt koseligere :) Var visst ikke akkurat kosearbeid da... I tillegg til at veggen er skeiv og vanskelig, flisa listene da de ble kutta og de var faktisk ikke like brede heller! Var noen millimeter forskjell slik at Herr R måtte mikse og trikse litt for å få det til å se ut som de passet sammen. Men nå er de i hvert fall oppe og jeg synes i uansett de ser veldig fine ut :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...